Oferta

Pomiary na węzłach drogowych

Kontakt

Ceny ustalamy indywidualnie w zależności od typu i zakresu zlecenia. Zapraszamy do kontaktu! Po zapoznaniu się z tematem, szybko przygotujemy bezpłatną wycenę.

Co robimy? 

1. Pomiary natężeń, prognozy i analizy ruchu drogowego

Wykonujemy pomiary za pomocą videorejestracji oraz niezastąpionych pomiarów bezpośrednich w terenie. W ten sposób pozyskujemy szerokie dane o ruchu drogowym, pieszych czy rowerowym - w dowolnych ramach czasowych. Dysponujemy profesjonalnym sprzętem na każde warunki, a naszą zaletą jest szybkość! Zleceniodawca otrzymuje uzgodnione dane w postaci tabel ze zliczonymi pojazdami poszczególnych kategorii i relacji, dodatkowo wykresy obrazujące rozkład natężeń oraz wszelkie opracowania wymagane przepisami prawa. Możemy przekazać również nagrania - w dowolnym formacie.

 

Pomiary natężeń powinny być przede wszystkim dokładne. Stanowią podstawę do dalszych analiz, jak obliczenia przepustowości czy modernizację układu komunikacyjnego. W naszych pracach wspieramy się technologią AI, którą także rozwijamy - jednak wyniki zawsze podlegają ludzkiej weryfikacji.

 

Nasze pomiary możemy zaplanować praktycznie wszędzie:

► liniowe pomiary na drogach i wiaduktach,

► pomiary skrzyżowań i węzłów komunikacyjnych,

► przejazdy kolejowe.

 

Tym co nas wyróżnia, jest badanie kolejek pozostających w momentach przeciążeń układów drogowych, co pokazuje rzeczywiste potrzeby ruchowe.

 

Wykonujemy pomiary ciągłe w uzgodnionym zakresie i czasie - możemy jednocześnie nagrywać kilkadziesiąt punktów.

2. Monitoring ruchu drogowego, kołowego i pieszego

Badania zachowań uczestników ruchu drogowego. Wykrywanie incydentów ruchowych, zachowań niebezpiecznych, nietypowych interakcji pomiędzy uczestnikami ruchu; takimi jak piesi, rowerzyści, hulajnogi, wraz z ruchem pojazdów osobowych, ciężarowch i szynowych (jak np. tramwaje). 

 

Pomiary wykonujemy za pomocą kamer, zamontowanych w nierzucający się w oczy sposób. Pozwala to na zarejestrowanie naturalnych zachowań na dowolnym obszarze i późniejszą, dokładną analizę. 

 

Opracowanie zawiera:

► zestawienie zagrożeń i ryzyk bezpieczeństwa na danym terenie,

► wizualizacje i zdjęcia,

► zalecenia poprawy bezpieczeństwa wraz z ich hierarchiczną oceną,

► wnioski i inne elementy wymagane w OPZ.

Monitoring ruchu na pętlach tramwajowych i autobusowych

3. Modelowanie komputerowe ruchu, mikro i makrosymulacje

Tworzenie komputerowych symulacji sieci drogowych.

 

Modele mikrosymulacyjne zawierające skrzyżowania, węzły drogowe, uwzględniające ruch pieszy i rowerowy. Wprowadzanie istniejących i projektowanych programów sygnalizacji dla pojedynczych lub zespołów skrzyżowań (symulacja koordynacji). 

 

Modele makrosymulacyjne zasilane rzeczywistymi danymi (z własnych lub pozyskanych pomiarów), których głównym celem jest analiza porównawcza różnych wariantów rozwiązań drogowych. 

Modele makro i mikro ruchu drogowego

4. Projekty stałej i czasowej organizacji ruchu

Sporządzanie projektów organizacji ruchu na potrzeby instytucji publicznych i prywatnych zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i wytycznymi.

 

Cechujemy się elastycznym podejściem dostosowanym do możliwości Inwestora i miejsca wdrożenia. 

Projekty stałej i czasowej organizacji ruchu

5. Audyty bezpieczeństwa ruchu drogowego

Sporządzanie:

► raportów z audytu bezpieczeństwa ruchu na różnych etapach prac,

► oceny bezpieczeństwa ruchu - BRD,

► specjalistycznych opinii indywidualnych.

 

W uzasadnionych przypadkach, nasze opracowania koordynujemy ze środowiskami naukowymi uczelni wyższych. 

Audyty bezpieczeństwa ruchu drogowego

6. Badania efektywności reklamowej billboardów

Wykorzystanie technologii nagrywania i analizy danych daje wiele możliwości i zastosowań. Jedną z nich jest reklama. Oferujemy nagranie w ustalonych ramach czasowych wielu potencjalnych punktów umieszczenia billboardów reklamowych (lub innych nośników promocji) wraz z szeroką analizą otrzymanych danych.

 

Sporządzamy:

► klasyczną analizę natężenia ruchu - z podziałem na relacje i kategorie.                     Indywidualnie ustalamy interwały zliczanych obiektów oraz wynikową formę, 

► opracowanie rozszerzone o analizy przestrzenne (SIP, GIS) wykonane na                 dodatkowych danych (wektorowych/ rastrowych) - jak zagęszczenie ludności,       czy mapy prędkości przejazdów.

 

Jesteśmy w stanie sprawdzić i wybrać odpowiednie miejsca reklamy, gdzie trafi ona do grup docelowych. Analizy rozszerzone o prędkości aut, ich prawdopodobne pochodzenie (analiza rejestracji) czy inne warunki przestrzenne może znacząco wpłynąć na trafną lokalizację billboardów - a co za tym idzie - na przyszłe zyski i rozwój biznesu.

Gdzie ustawić billboardy? Wybór i lokalizacja

7. Projektowanie i optymalizacja sygnalizacji świetlnych

Oferta obejmuje szeroki zakres prac, zarówno nad istniejącymi, jak i projektowanymi sygnalizacjami świetlnymi:
► opracowanie kompletnego nowego projektu sygnalizacji świetlnej,
► weryfikacja pracy istniejących sygnalizacji świetlnych pod kątem występujących problemów ruchowych lub zagrożeń brd,
► optymalizacja programów sterowania pod kątem efektywności obsługi uczestników ruchu,
► wariantowe analizy ciągów skoordynowanych, propozycje poprawy szerokości wiązki koordynowanej.


Każde opracowanie związane z sygnalizacją świetlną wykonywane jest w oparciu o aktualne pomiary natężenia ruchu, realizowane w trakcie trwania zlecenia.
Każde proponowane rozwiązania dla programów sterowania analizowane są w oparciu o wyniki obliczeń przepustowości i warunków ruchu, które w sposób jednoznaczny wskazują wady i zalety poszczególnych rozwiązań.

 

Dla szczególnie wymagających obszarów opracowywana jest komputerowa mikrosymulacja ruchu, która obrazowo odzwierciedla sposób sterowania, koordynacji, czy zachowań uczestników ruchu.
Może stanowić ona również atrakcyjny materiał do prezentacji, objaśniający wprowadzone rozwiązania (np. w formie filmów wideo z symulacji określonych warunków sterowania).

Projekty sygnalizacji świetlnych, optymalizacje

8. Obsługa przejazdów kolejowych

Obowiązujące rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie narzuca na zarządców dróg szereg obowiązków. 


Realizujemy zadania z zakresu:

► oceny widoczności znaków i sygnałów drogowych na przejazdach,
► pomiaru natężenia ruchu oraz obliczenia iloczynu ruchu,
► pomocy w prowadzeniu sprawozdawczości w postaci metryk przejazdów.

 

Dodatkowo możliwe są również:
► udział w wizjach terenowych z przedstawicielami zarządcy kolei,
► profesjonalna ocena sytuacji z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu                   drogowego, 
► wypracowywanie wspólnych (zbieżnych z zarządcą kolei) rozwiązań                         poprawiających bezpieczeństwo ruchu na przejazdach kolejowo - drogowych.

Przejazdy kolejowe w ruchu drogowym

9. Wsparcie Klienta w czynnościach administracyjnych

Współpraca z Inwestorem nie kończy się na oddaniu ustalonego opracowania i rozliczeniu przedmiotu Umowy. Pozostajemy w kontakcie i służymy pomocą. Wspólnie z Inwestorem przechodzimy przez uzgodnienia, pozwolenia, decyzje czy inne wymagane prawem dokumenty. Bronimy swojej pracy przed Organami Administracji Publicznej, wspólnie dążąc do realizacji celów i wizji Inwestora.

 

Szczycimy się zaufaniem, wytrwałością, sumiennością, a także elastycznością w realizacji celów. Spotkajmy się!

Kawa, spotkanie z Inwestorem, oferta współpracy
Auto z formularzem do pomiarów

+48 530 131 218

+48 605 131 219

biuro@twotraffic.pl

Pomiary, analizy, prognozy ruchu

twoTraffic - Michał Korczyński

ul. Skalista 44A/20

25-382 Kielce

NIP: 9591896121

REGON: 540858822